Imatran ratapihan siirto ja rajaradan sähköistys voi päästä liikkeelle vuoteen 2025 mennessä: Suna Kymäläinen arvioi mahdollisuuksia erittäin hyviksi – Miljoonista kilpailee kymmenen hanketta ympäri Suomen

Imatrankosken ratapiha lyseon kulmalta poistuu rajaradan 46 miljoonan investoinnissa. Paikalle rakennetaan henkilöliikenteen laituri ja ratapihan tavarankuljetuksen toiminnot siirtyvät Pelkolaan. Arkisto

Imatran rajaradan kehittäminen etenee hyvää vauhtia Väyläviraston investointisuunnitelmissa vuosille 2022–2029. Hankkeen ensimmäinen, 46 miljoonan arvoinen osuus, on päässyt valtakunnan raideinvestoinneissa 1A-koriin, jossa on kaikkiaan 11 hanketta.

Haluatko lukea koko jutun?

Tilaa digi ja lue juttuja rajattomasti.

Tilaa 3 kk 4 €/kk

Digitilauksen sisältö

  • Uutisvuoksi.fi-verkkopalvelun rajaton käyttöoikeus vuoden jokaisena päivänä
  • Näköislehti
  • Uutissovelluksen ja päivän lehti -sovelluksen käyttöoikeus (iOS ja Android)
  • Lukuoikeus sinulle ja kolmelle perheenjäsenellesi