Etelä-Karjalan hyvinvointialue toivoi tänään tiistaina yhteydenottoja päivystykseen vain kiireellisissä asioissa, vaikka häiriö on jo väistymässä.
Etelä-Karjalan hyvinvointialueella tiistaina 7. helmikuuta ilmenneet laajat häiriöt asiakas- ja potilastietojärjestelmässä haittaavat palveluja.
Kello 14 tulleen tiedotteen mukaan LifeCare -asiakas- ja potilastietojärjestelmässä havaittu laaja-alainen häiriö on väistymässä, mutta tietojärjestelmässä on edelleen paikoin hitautta.
Kello 15.15 tulleen tiedotteen mukaan häiriö oli saatu korjattua ja tilanne palautunut normaaliksi. Häiriön juurisyy on selvitettävänä.
Hyvinvointialue pyysi rajoittamaan yhteydenotot tänään tiistaina päivystykseen vain kiireellisiin ja hätätilanteisiin.
Tiedotteen mukaan useita poliklinikka-ajanvarausaikoja on jouduttu siirtämään tiistailta tulevaan.
Puhelinpalveluissa on myös edelleen ruuhkaa.
Häiriöt koskivat muun muassa terveys- ja hyvinvointiasemia, kotihoitoa, sähköistä asiointia ja Etelä-Karjalan keskussairaalaa.
Hyvinvointialue pahoittelee asiakkaille ja henkilöstölle aiheutunutta haittaa.
Juttua ja otsikkoa on päivitetty klo 15.59 tuoreimman tiedotteen perusteella.