Eksotella koko maanantain kestänyt häiriö potilastietojärjestelmässä ja puhelinpalveluissa – Soittopyyntöihin ei välttämättä vastata eikä takaisinsoittoja tule saman päivän aikana

Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiirin (Eksote) puhelinliikenteessä on ilmennyt maanantaina häiriöitä potilastietojärjestelmän ja puhelinjärjestelmän vian vuoksi. Puhelinyhteydet toimivat rajoitetusti ja potilastietoihin ei ole pääsyä. Häiriöt hidastavat Eksoten puhelinpalveluita.

Eksote kertoi asiasta tiedotteella maanantaina alkuiltapäivästä. Vikaa selvitettiin. Häiriötilanne oli edelleen päällä maanantaina kello 16.10. Eksote ilmoitti tiedottavansa asiasta seuraavan kerran tiistaiaamuna.

Häiriöt koskevat Eksoten mukaan hyvinvointi- ja terveysasemien, neuvolan, Etelä-Karjalan Päivystysavun ja mielenterveys- ja päihdepalveluiden puhelinpalveluita. Soittopyyntöihin ei välttämättä pystytä häiriöiden aikana vastaamaan eikä takaisinsoittoja tekemään saman päivän aikana.

Kiireettömissä asioissa Eksote kehottaa ottamaan yhteyttä myöhemmin tai käyttämään Eksoten sähköistä asiointipalvelua. Hätätapauksessa pitää soittaa yleiseen hätänumeroon 112.

Juttua päivitetty 22.11. kello 16.54: Häiriötilanne jatkuu ja Eksote tiedottaa asiasta seuraavan kerran tiistaina.

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Palvelut

Ruokapaikka