Imatran raja-aseman mahdollinen yösulku välähti jälleen esiin — rajavartiolaitos kiistää kuitenkin etsivänsä säästöjä aukioloista
Hallintoneuvoston lausunnossa todetaan rajavartioston pohtivan raja-asemien aukiolon supistamista yhtenä säästökeinona. Rajavartiostosta todetaan, että aukioloihin ei olla koskemassa.
Imatran raja-aseman mahdollinen yösulku nousi esiin ensi vuoden talousarviokäsittelyn yhteydessä eduskunnan hallintovaliokunnassa. Valiokunnan lausunnossa todetaan rajavartioston suunnittelevan sopeutustoimina muun muassa rajanylityspaikkojen aukiolon rajoittamista. Lausunto julkistettiin perjantaina. — Aukiolojen supistaminen nousi esille rajavartioston esittelyssä yhtenä mahdollisena säästötoimenpiteenä, kertoo hallintovaliokunnan jäsen, kansanedustaja Sirpa Paatero (sd.). SDP:n kansanedustajat vastustivat eriävässä mielipiteessään rajavartiolaitoksen resurssien leikkaamista. — Imatran rajanylityspaikan yösulun haittavaikutukset olisivat alueemme elinkeinoille ja ihmisille melkoiset, toteaa myös ruokolahtelainen kansanedustaja Suna Kymäläinen (sd). Hän vastusti julkilausumassa rajan säästöjä yhdessä Paateron sekä Anneli Kiljusen ja Satu Taavitsaisen kanssa.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.