Ensi yönä siirrytään talviaikaan — Kellojen siirrosta halutaan eroon, mutta se ei olekaan aivan helppoa
Kelloja siirretään lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kesää kohti eli tunnilla taaksepäin.
Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä 29. lokakuuta siirrytään talvi- eli normaaliaikaan. Kelloja siirretään aamuyöllä kello 4.00:stä tunnilla taaksepäin kello 3.00:een. Nykyaikana esimerkiksi tietokoneet ja älypuhelimet siirtävät kellonajan itsestään oikeaan, eikä aikaa tarvitse siirtää manuaalisesti. Perinteiset seinä- ja rannekellot on syytä kuitenkin muistaa siirtää itse, ettei maanantaiaamuna ole väärään aikaan liikenteessä.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.