Imatra säästää: Esikouluun ja 1.-2. luokille ei tulekaan omia tabletteja
Digiloikasta ei silti tingitä. Tabletteja hankitaan pienimmillekin oppilaille, mutta suunniteltua vähemmän. Laitteet eivät tule henkilökohtaiseen, vaan koko ryhmän yhteiskäyttöön.
Imatran hyvinvointilautakunta pääsi tiistaina sopuun keinoista, joilla sen ensi vuoden talousarvioesitystä karsitaan 400 000 eurolla. Suurin yksittäinen säästö syntyy vähentämällä esikouluun ja alkuopetukseen hankittavien tablettitietokoneiden määrää. Alun perin laitteet piti ostaa ensi syksynä kaikille esikoulun ja 1.–3. luokkien oppilaille. Arvioitu hankintamäärä oli 1 100 laitetta. Lautakunta kuitenkin päätti, että säästösyistä henkilökohtaiset tabletit hankitaan vain kolmasluokkalaisille. Sitä nuoremmat saavat tyytyä yhteiskäyttöön tuleviin, ryhmäkohtaisiin laitteisiin. Yhtä laitetta kohden tulee neljä tai viisi käyttäjää, kertoo hyvinvointipalvelujen johtaja Hanna-Kaisa Ellonen. Näin säästetään 83 000 euroa.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.