Kameratolpan välähdys tien varressa tarkoittaa yleensä huomautuksen saapumista postissa — Sakkoja annetaan vasta reilummasta ylinopeudesta
Sakkolappu tulee edelleen vasta silloin, kun ylinopeutta on yli seitsemän kilometriä tunnissa. "Automaattivalvonnassa olisi kyllä mahdollista tiukentaa sakotusrajaa, mutta muuten se ei ole nykyisillä voimavaroilla mahdollista."
Tieliikennelain uudistuksen yhteydessä puhuttiin viime vuonna paljon siitä, että sakot tulevat jatkossa entistä pienemmistä nopeuden ylityksistä. Liikenneministeri Anne Berner (kesk.) toisti kyllä useammankin kerran julkisuudessa, että lakimuutos ei tarkoita ylinopeusvalvontaan nollatoleranssia.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.