Hyljerobotit Saima ja Nestori rauhoittavat ja rentouttavat silittäjäänsä Saimaan ammattikorkeakoulussa - Robotiikka tekee tuloaan hoiva-alalle, ja sekä sen hyötyjä, että eettisiä ongelmia on jo nähtävissä
Saimaan ammattikorkeakoulu on hankkinut sosiaali- ja terveysalan koulutustensa käytettöön hyljerobotteja. Niitä on suunniteltu käytettävän erityisesti vanhustyön koulutuksessa. Suomessa hoiva-alan robotiikka ei ole vielä erityisen yleistä.
Pörröinen, valkea hyljerobotti kääntelee päätään ja räpyttelee pitkiä ripsiään. Ympärillä joukko Taipalsaaren Kirkonkylän koulun oppilaita ihmettelee pehmolelun näköistä otusta.
Kirjautuneille
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.