Mainos: Kaakon Viestintä

Display-mainonta on muutakin kuin klikkejä – hyvin suunniteltu kokonaisuus toi laadukkaita liidejä

Display-mainontaan liittyvät mielikuvat elävät tiukassa, vaikka se tarjoaa yhden monipuolisimmista keinoista mainostaa. Auto-Kilta onnistui display-kokonaisuudellaan parantamaan liidien laatua, joka yllätti autokiltalaiset positiivisesti.

Myös Auto-Killan myynti innostui uudesta mainosmuodosta.

Mainos | Auto-Killalla on monipuolinen kokemus eri mainontakanavista. Yritys on käyttänyt mainonnassaan printtiä, displayta, somea, Googlea, radiota, televisiota, DOOH:ia – ja varmasti jäi vielä jokin mainitsematta kokonaan, Auto-Killan markkinointipäällikkö Janne listaa. Pitkästä ja monipuolisesta mainostamiskokemuksesta huolimatta, yksi display-kampanja pääsi yllättämään tuloksillaan.

Auto-Killan tavoitteena oli tuoda autoilua esiin kokonaisuutena, ja muistuttaa siitä, että myös uuden auton hankkiminen voi olla kustannustehokas valinta käytetyn kulkupelin sijaan. Tarkoituksena oli testata, millä tavalla chatbotin käyttäminen display-mainonnassa vaikuttaisi tuloksiin.

–Digimainonnan haasteena on usein se, että liidien hankinnassa joko a) liidien laatu ei ole tarpeeksi korkea tai b) liidejä tulee määrällisesti liian vähän. Juuri tähän lähdimme hakemaan ratkaisua, Janne taustoittaa.

Auto-Killan tekemisestä huokuu yhteistyö: sekä myynti että markkinointi lähtivät innoissaan kokeilemaan chatbot-toteutusta, vaikka se oli oikeastaan koko alalla täysin uusi tapa mainostaa.

–Totta kai pohdimme sitä, että ovatko kuluttajat valmiita vastaamaan näin uusiin tapoihin mainostaa, mutta tämän kokeilun jälkeen voimme todeta, että kyllä ovat! Tällainen interaktiivinen tapa osoittautui todella toimivaksi liidien hankinnassa.

Mainonnan suunnittelu isossa roolissa

Mainontaa suunniteltaessa ylipäätään, on todella tärkeää, että mainonnan frekvenssi on sopiva, ja että sillä tavoitetaan tarpeeksi suuri yleisö. Auto-Killan chatbot-banneri suunniteltiin nimenomaan tätä ajatusta silmällä pitäen.

– Emme halunneet rajata mitään liian tarkasti, vaan ideana oli nimenomaan tavoittaa tarpeeksi suuri joukko ihmisiä, joista ne kaikkein kiinnostuneimmat pystyivät itse olemaan yhteydessä meihin matalalla kynnyksellä. Mielestämme Kaakon Viestinnän media-alustat sopivat tähän tarkoitukseen todella hyvin, ja tavoitimme eri alueilla hyvin juuri heitä, joita halusimmekin.

Auto-Kilta palvelee Lappeenrannassa, Mikkelissä, Savonlinnassa ja Imatralla sekä verkkopalvelussa

Bannerikampanja toteutettiin Auto-Killan toimialueella, joten alustana toimivat Etelä-Saimaan, Uutisvuoksen, Länsi-Savon ja Itä-Savon digilehdet.

Ratkaisu oli helppo ja luotettava. Jos haluamme esimerkiksi tavoittaa mikkeliläiset, niin silloin meidän totta kai kannattaa näyttää mainosta Länsi-Savossa.

Auto-Killan toteutus on hyvä esimerkki siitä, että myös display-mainonnalla on mahdollista generoida liidejä verkosta, kun mainonta on hyvin suunniteltua. Uudet mainosmuodot oikein hyödynnettyinä tukevat tavoitteiden saavuttamista.

Display-mainonnalla on paljon muitakin etuja. Niihin lukeutuvat esimerkiksi mainonnan mitattavuus ja sisältöperusteinen kohdentaminen. Jälkimmäiseksi mainittu parantaa tutkitusti mainonnan huomioarvoa ja tehoa.

Display-mainonnan kolme kultaista sääntöä

1.      Määrittele kenelle mainostat ja missä ostopolun vaiheessa

2.      Panosta visuaalisuuteen

3.      Käytä yksinkertaista & tehokasta viestiä, joka ohjaa toimintaan

Asiantuntijamme ovat valmiina auttamaan sinua parhaiden tulosten saavuttamisessa display-mainonnan keinoin.

Ota suora yhteys heihin tai jätä meille yhteydenottopyyntö!