Eksoten ajanvaraus kangertelee Imatralla: hoitoarvioon pääsee läpi huonommin kuin ennen

14.3.2016 6:00

Eksoten terveyspalvelujen ajanvaraus Imatralla kärsii toistaiseksi tunnistamattomasta ongelmasta.

Imatran hoitoarvion puhelinjärjestelmä ja -numero muuttuivat tammikuussa Eksote-fuusion johdosta. Pian kuntalaisilta alkoi tulla viestiä, ettei hoitoarvioon saa entiseen tapaan yhteyttä.

— Saamme palautetta, että ajanvarauksesta pääsee huonosti läpi. Myös raportit osoittavat, että vastausprosentti on heikentynyt, kertoo Eksoten palvelupäällikkö Kati Homanen.

Hoitoarvion miehitys on täsmälleen sama kuin ennenkin, eikä puheluiden määrässäkään ole tapahtunut muutosta. Niitä tulee noin 10 000 per kuukausi. Syy kangerteluun onkin täysi mysteeri. Asiaa selvitetään ponnekkaasti Eksotessa.

— Ongelmaan reagoitiin välittömästi, Homanen korostaa.

Muualla Eksotessa ajanvaraus toimii kuten ennenkin.

Lisää aiheesta lehdessä.

Anu Pakarinen